10 а укр.мова

1 Тема уроку: 1.   Прикметник як частина мови
2 (  переглянути відеоролик )

22.      Підручник сторінки 150-160, вправи 432, 433, 436, 437, 446, 447, 449, 451, 455 ( виконати завдання, зробити скриншоти та надіслати на вказану електронну пошту : lena.slavinsckaya@gmail.com)

33.    Скласти твір-стаття в газету на морально-етичнупрофесійну тему.


2.   Написати  контрольне есе на тему : Яку нагороду (реальну або вигадану) ти б хотів отримати найбільше в житті?


3   Скласти  електронний листСмс-повідомлення. (дивитися зразок написання листа) Всі твори записати в зошит, зробити скриншоти та відправити на електронну пошту lena.slavinsckaya@gmail.com. 




Картинки по запросу "зразок написання електронного листа"

  Картинки по запросу "зразок написання електронного листа"
В      виконати тест за цією вкладкою.


Т                                    Шановні десятикласники! Завдання виставляю на наступний тиждень, тому почните їх виконувати з понеділка!    

                             
                              Тема: Займенник 

     Опрацювати параграф 64, стор.161 , виписати та вивчити розряди займенників.



Картинки по запросу "займенник 10 клас"
Картинки по запросу "займенник 10 клас"
      Виконати письмово вправи 458 , 459, 462, 463

          Тема. Стилістичні функції займенників.


          Опрацювати параграф 65, виконати вправи 465, 466, 467, 470


                                Виконати тести 

       
    Вкажіть особові займенники:
варіанти відповідей

твого , вашому, її, ним


цей, цієї, цю, такий


увесь, сама, іншого


я, ти, мене, вас, їм


кого, чиєї, котрому, яке
Запитання 2
Вкажіть присвійні займенники:
варіанти відповідей

вас, ви, ми, нам


мій, свого, їхня, твоєму


деякий. хто-небудь, хтось, щось


ніщо, ніхто, ніякий,нічия


котре, скільки, які, чий
Запитання 3
Вкажіть вказівні займенники:
варіанти відповідей

увесь. жодного, самого, кожному


який?, чийого?, котрою?, скільком?


той, та, такий, стільки


ніякі, нічиєї, ніскільки, ніхто
Запитання 4
Вкажіть відносні займенники:
варіанти відповідей

увесь, інший, сама, жодні


той, таке, стільки, те


скільки, котрий, чий, яка


хтось, якийсь, абихто, деякі
Запитання 5
Правильно написані займенники у рядку:
варіанти відповідей

твоїма, абичім, чиїма, цимома


тобою, нікого, котрогось, усьому


до тіх, на твоєми, при кім, моему


а мні, ні про його, тобов
Запитання 6
У реченні Степ широкий - то ж мій сват ,/ Шабля, люлька - вся родина, / Сивий коник - то ж мій брат. немає:
варіанти відповідей

присвійного займенника


вказівного займенника


означального займенника
Запитання 7
У реченні Комусь, не степовикові , незрозуміло, як живуть люди на голій , порожній рівнині, а малий Данилко виходив крадькома з хати, покинувши сестру, коло якої був за няньку , степ простелявся перед ним, як чарівна долина, на якій пахне трава, пахнуть квіти, навіть сонце пахне, як жовтий віск ( ось візьміть лишень потримайте на сонці руку і понюхайте її)! займенників:
варіанти відповідей

3


4


5


7
Запитання 8
Пишуться через дефіс усі займенники в рядку:
варіанти відповідей

аби/хто, хто/сь, ані/який


хто/небудь, казна/який, бозна/чия


ні/в/ якому, ні/до/чого, аби/до/кого


ні/чиї, аби/до/якої, будь/що
Запитання 9
Займенники є у реченнях:
варіанти відповідей

Грає вільне широкеє море , гомонять його хвилі гучні.


Десь у житі синіли волошки та сокирки біліли й ромен.


Ось то вечір, то ніч солов′єм розважались.


З того часу почала по землі трава рости всі долини вкрила.


Вже соковита не шумить трава, вона лягла зів′ялою під ноги.
Запитання 10
У реченні Річка широка та глибока, а вода синя та чиста; і котиться вона, виблискуючи та шумуючи. займенник є:
варіанти відповідей

підметом


додатком


означенням


присудком

обставиною

Займенник І варіант
1. У котрому рядку всі займенники особові:
А йому, вас, нами, вам
Б своєму, собою, абичого, іншу
В ні з ким, ніскільки, чиє, нашу
Г кого-небудь, вашого, це , всіма
2. У котрому рядку всі займенники питально/відносні:
А дехто, скількома, чим, її
Б котрого, кого, чого, якому
В до декого, будь-який, щось, мені
Г скільки, щоб, ніякий, хтось
3. У котрому рядку всі займенники вказівні:
А мій, такому, вашого, всього
Б той, стільки, отого, сей
В самого, свого, сей, якийсь
Д абихто, дехто, якийсь, такого
4. У котрому рядку всі займенники присвійні:
А котру, тих, тобі, твоїх
Б твоїм, наших, вашими, мої
В ними, тобою, стількох, якого
Г чого, якому, якусь, тебе
5. У котрому рядку всі займенники неозначені:
А що-небудь, стільки, його, хто-небудь
Б інший, той, абищо, жодний
В казна-що, щось, деякого, будь-хто
Г жоден, стільки, її, хто-небудь
6. Словосполучення з особовими займенниками третьої особи однини є в рядку:
А познайомилися з ним, завітали до нього, подарували їй
Б летів над ними, гостювали в неї, зустріли його
В відвідали його, пообідали з нею, поставили в її кімнаті
Г відібрали в нього, лікували його, її очі
7. До одного розряду належать займенники в рядку:
А цей, комусь, того
Б всього, кожним, саму
В який, чиїм, ніякого
Г тебе, вами, тим
8. Правильною є форма займенника в рядку:
А нагородили всих учасників
Б необхідно з їми порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
9. Потребує редагування речення:
А Усім нам дуже сподобалась модерна вистава.
Б Їхніми рецептами досі користуються кулінари.
В Крім неї, ніхто більше не написав рецензії.
Г Завдяки ним ми вивчили кримськотатарську.
10. Займенник МІЙ можна замінити займенником СВІЙ у реченні:
А Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно.
Б Більша частина мого життя, так чи інакше пов’язана з театром.
В Університет, де працює мій тато, здобув статус національного.
Г Я пам’ятаю вчительку мою, просту і скромну, і завжди спокійну.
11. З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополя там на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: "Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!"
 А 3   Б 4   В 5   Г 6   Д 8
12. З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Я хочу жити просто, без прикрас,
Без тих гучних банкетів і лахміття,
Яке мені здається просто сміттям,
Що полонило нерозумних нас.
 А 3   Б 4   В 5   Г 6   Д 7
13. З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Ти наче вже і вільна як-не-як,
Та ще живеться важко тобі, Нене.
Всі пробують тебе на міць і смак,
Чи все в тобі добротне, достеменне.
А 3   Б 5   В 6   Г 7   Д 8
14. Виділене слово виступає займенником у реченні:
А Від одного удару дерево не падає.
Б Одна ластівка не робить весни.
В Один день блисне, а сім днів кисне.
Г Одним колесом не поїдеш.
Д Одні очі і плачуть, і сміються.
15. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.
Б Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив.
В Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Пам'ятайте, що книги – це тисячолітня мудрість людини.
Д Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.
16. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути.
Б Неба було так багато, що очі тонули в нім, як у морі.
В Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях.
Г У парі з тобою ми будем любити усе, що на серце лягло.
Д Криниця ця така глибока, що видно зорі з неї і у ній.
17. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Чому не знало серце молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Б Знай, що в світі найтяжче – це серце носить студене.
В Стояла така тиша, що було чути, як плаче надламана гілка.
Г Хіба не бачите, що вся земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Д Не знаю я, що буде після нас, в які природа убереться шати.
ЗАВДАННЯ  З  ВИБОРОМ  ОДНІЄЇ  АБО  КІЛЬКОХ  ПРАВИЛЬНИХ  ВІДПОВІДЕЙ
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 18 – 20.
(А) Найбільше мене дивувала і вабила сосна. (Б) Ласкава доля вготувала їй місце на південній стороні. (В) Отож золотилась і пишалась вона на всю околицю. (Г) Ця сосна обігнала на метрів тридцять-сорок усіх своїх ровесниць. (Д) І досі вона стоїть у моїй уяві такою, якою побачив уперше, до якої звик у дитячому віці. (Е) Можливо, та сосна ввійшла в моє життя і поселилась в якихось там клітинах мозку. (Є) З її вершини я вперше в житті заглянув у свою долю, побачив ту велич і красу, яка стала в моєму житті вирішальною.
18. Присвійні займенники вжито в реченнях:
А  Б  В  Г  Д  Е  Є
19. Займенники виконують роль підмета в реченнях:
А  Б  В  Г  Д  Е  Є
20. Відносні займенники вжито в реченнях:
А  Б  В  Г  Д  Е  Є



Займенник ІІ варіант
1. У котрому рядку всі займенники означальні: А усю, кожен, саму , жоден Б цього, такій, стільки, того В собі, усьому, чиїх, цим Г тим, ця, такою цієї 2. У котрому рядку всі займенники заперечні: А якийсь, вони, ніхто,будь-який Б нами, кожен, будь-хто, його В нікому, ніякого, ніщо, нічийого Г її, всякого, моєму, нікого
3. У котрому рядку всі займенники присвійні: А котру, тих, твоїх, тобі Б твоїм, наших, вашими, мої
В ними, тобою, стількох, якого Г чого, якому, якусь, тебе
4. У котрому рядку всі займенники неозначені: А деякий, що-небудь, будь-хто, мій Б дещо, хтось, хто-небудь, будь-що В дехто, будь-який, її, абищо Г щось, абихто, свого, абиякий Д якийсь, хтозна-що, що, його
А ні/хто, ані/який, аби/що, чий/сь  Б казна/чий, будь/хто, хто/зна/скільки, де/в/чому В чий/небудь, ні/з/чим, хто/небудь, до/будь/кого Г казна/скільки, аби/якого, що/сь, ні/хто  Д аби/який, котрий/сь, який/небудь, невідь/чий
А де/котрий, ні/котрий, аби/який, ні/за/яких Б де/з/чим, ні/що, аби/чий, ні/з/яким В невідь/що, хтозна/який, будь/який Г ні/в/кого, будь/з/чим, казна/хто, ні/що Д ні/чому, де/сь, де/хто, будь/який
А де/в/кого, хтозна/в/який, ні/до/кого, невідь/від/чого Б казна/котрий, хтозна/чйй, скільки/небудь, який/сь В будь/скільки, де/чий, котрий/небудь, аби/хто Г аби/в/кого, що/небудь, хто/небудь, невідь/у/кого Д будь/у/кого, аби/в/чому, де/інде, аби/в/якому
А невідь-скільки, будь у кого, хтозна в якому, аби в чиєму Б хто зна що, аби-який, нівщо, казна чий В ні з кого, казна-котрий, де з чого, абискільки Г хто-небудь, деякий, щось, абихто Д невідь-який, невідь-що, казна-хто, якийсь
А чого/небудь, аби/когось, де/хто, що/сь Б хтозна/що, ні/чим, будь/хто, ні/що В будь/який, хтозна/чому, казна/що, що/небудь Г казна/хто, бозна/кому, будь/хто, де/завгодно Д де/кому, аби/якому, будь/у/кого, хтозна/з/ким
А аби/хто, який/небудь, де/інде, ні/перед/ким Б де/якому, який/сь, чого/небудь, де/кого В якого/небудь, хтозна/кому, будь/якого, бозна/що Г казна/чим, аби/чому, ні/з/ким, ні/перед/ким Д ні/якому, що/небудь, будь/з/ким, що/сь
А при нім, нашому, ні з чим, ні перед ким Б свойого, цеї, їхнєму, на їми В котрогось, чиєму, казна від чого, абиякому Г жоднім, чиєго, казна-скільки, всяким Д мойому, цього, всіх, чийому
А коли не тепер, а в четвер; одним рипом; де не посієш, там вродить; вгору нема коли глянути Б брати в свої руки; ніяким калачем не заманити; як той реп’ях до кожуха; не таких бачили В баба надвоє ворожила; більше вже нікуди; ні сват ні брат; нога ніколи не буде Г бий його трясця, щоб тебе понесло по нетрях та по болотах; валитися від вітру; передати куті Д курки ніде випустити; ані слихом слихати, ані і вічі не видати; як осина на вітрі; бий тебе лиха година
А означає предметність і відповідає на питання хто? що? Б означає число, кількість, порядок предметів під час підрахунку В вказує на предмети, ознаки і кількість, але не називає їх. Г означає ознаку предмета й відповідає на питання який? кого? Д означає предметність та її ознаку й число
















15. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути.
Б У парі з тобою ми будем любити усе, що на серце лягло.
В Криниця ця така глибока, що видно зорі з неї і у ній.
Г Неба було так багато, що очі тонули в нім, як у морі.
Д Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях.
16. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.
Б Памятайте, що книги – це тисячолітня мудрість людини..
В Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив
Д Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.
17. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Хіба не бачите, що вся земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Б Не знаю я, що буде пісня нас, в які природа убереться шати.
В Стояла така тиша, що було чути, як плаче надламана гілка.
Г Чому не знало серце молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Д Знай, що в світі найтяжче – це серце носить студене.
5. Тиша, задума і місячне сяйво облягають чоловіка. 6. Він бережно ставить біля брами кроковку, для чогось перелазить парканчик, що веде в садок та на город. 7. Дерева і зілля пощипують його руки росою, накривають своїми тінями. 8. Зупинившись біля великого соняшника, оглядає свою дідизну, а потім і всю землю, що дрімає в місячному мареві і навіть крізь сон дослухається ло чогось.
18. Особовий займенник в орудному відмінку вжито в реченні

Займенник І варіант
1. У котрому рядку всі займенники особові:
А йому, вас, нами, вам
Б своєму, собою, абичого, іншу
В ні з ким, ніскільки, чиє, нашу
Г кого-небудь, вашого, це , всіма
2. У котрому рядку всі займенники питально/відносні:
А дехто, скількома, чим, її
Б котрого, кого, чого, якому
В до декого, будь-який, щось, мені
Г скільки, щоб, ніякий, хтось
3. У котрому рядку всі займенники вказівні:
А мій, такому, вашого, всього
Б той, стільки, отого, сей
В самого, свого, сей, якийсь
Д абихто, дехто, якийсь, такого
4. У котрому рядку всі займенники присвійні:
А котру, тих, тобі, твоїх
Б твоїм, наших, вашими, мої
В ними, тобою, стількох, якого
Г чого, якому, якусь, тебе
5. У котрому рядку всі займенники неозначені:
А що-небудь, стільки, його, хто-небудь
Б інший, той, абищо, жодний
В казна-що, щось, деякого, будь-хто
Г жоден, стільки, її, хто-небудь
6. Словосполучення з особовими займенниками третьої особи однини є в рядку:
А познайомилися з ним, завітали до нього, подарували їй
Б летів над ними, гостювали в неї, зустріли його
В відвідали його, пообідали з нею, поставили в її кімнаті
Г відібрали в нього, лікували його, її очі
7. До одного розряду належать займенники в рядку:
А цей, комусь, того
Б всього, кожним, саму
В який, чиїм, ніякого
Г тебе, вами, тим
8. Правильною є форма займенника в рядку:
А нагородили всих учасників
Б необхідно з їми порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
9. Потребує редагування речення:
А Усім нам дуже сподобалась модерна вистава.
Б Їхніми рецептами досі користуються кулінари.
В Крім неї, ніхто більше не написав рецензії.
Г Завдяки ним ми вивчили кримськотатарську.
10. Займенник МІЙ можна замінити займенником СВІЙ у реченні:
А Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно.
Б Більша частина мого життя, так чи інакше пов’язана з театром.
В Університет, де працює мій тато, здобув статус національного.
Г Я пам’ятаю вчительку мою, просту і скромну, і завжди спокійну.
11. З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополя там на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: "Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!"
 А 3   Б 4   В 5   Г 6   Д 8
12. З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Я хочу жити просто, без прикрас,
Без тих гучних банкетів і лахміття,
Яке мені здається просто сміттям,
Що полонило нерозумних нас.
 А 3   Б 4   В 5   Г 6   Д 7
13. З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Ти наче вже і вільна як-не-як,
Та ще живеться важко тобі, Нене.
Всі пробують тебе на міць і смак,
Чи все в тобі добротне, достеменне.
А 3   Б 5   В 6   Г 7   Д 8
14. Виділене слово виступає займенником у реченні:
А Від одного удару дерево не падає.
Б Одна ластівка не робить весни.
В Один день блисне, а сім днів кисне.
Г Одним колесом не поїдеш.
Д Одні очі і плачуть, і сміються.
15. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.
Б Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив.
В Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Пам'ятайте, що книги – це тисячолітня мудрість людини.
Д Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.
16. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути.
Б Неба було так багато, що очі тонули в нім, як у морі.
В Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях.
Г У парі з тобою ми будем любити усе, що на серце лягло.
Д Криниця ця така глибока, що видно зорі з неї і у ній.
17. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Чому не знало серце молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Б Знай, що в світі найтяжче – це серце носить студене.
В Стояла така тиша, що було чути, як плаче надламана гілка.
Г Хіба не бачите, що вся земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Д Не знаю я, що буде після нас, в які природа убереться шати.
ЗАВДАННЯ  З  ВИБОРОМ  ОДНІЄЇ  АБО  КІЛЬКОХ  ПРАВИЛЬНИХ  ВІДПОВІДЕЙ
Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 18 – 20.
(А) Найбільше мене дивувала і вабила сосна. (Б) Ласкава доля вготувала їй місце на південній стороні. (В) Отож золотилась і пишалась вона на всю околицю. (Г) Ця сосна обігнала на метрів тридцять-сорок усіх своїх ровесниць. (Д) І досі вона стоїть у моїй уяві такою, якою побачив уперше, до якої звик у дитячому віці. (Е) Можливо, та сосна ввійшла в моє життя і поселилась в якихось там клітинах мозку. (Є) З її вершини я вперше в житті заглянув у свою долю, побачив ту велич і красу, яка стала в моєму житті вирішальною.
18. Присвійні займенники вжито в реченнях:
А  Б  В  Г  Д  Е  Є
19. Займенники виконують роль підмета в реченнях:
А  Б  В  Г  Д  Е  Є
20. Відносні займенники вжито в реченнях:
А  Б  В  Г  Д  Е  Є



 Займенник ІІ варіант
1. У котрому рядку всі займенники означальні: А усю, кожен, саму , жоден Б цього, такій, стільки, того В собі, усьому, чиїх, цим Г тим, ця, такою цієї 2. У котрому рядку всі займенники заперечні: А якийсь, вони, ніхто,будь-який Б нами, кожен, будь-хто, його В нікому, ніякого, ніщо, нічийого Г її, всякого, моєму, нікого
3. У котрому рядку всі займенники присвійні: А котру, тих, твоїх, тобі Б твоїм, наших, вашими, мої
В ними, тобою, стількох, якого Г чого, якому, якусь, тебе
4. У котрому рядку всі займенники неозначені: А деякий, що-небудь, будь-хто, мій Б дещо, хтось, хто-небудь, будь-що В дехто, будь-який, її, абищо Г щось, абихто, свого, абиякий Д якийсь, хтозна-що, що, його
А ні/хто, ані/який, аби/що, чий/сь  Б казна/чий, будь/хто, хто/зна/скільки, де/в/чому В чий/небудь, ні/з/чим, хто/небудь, до/будь/кого Г казна/скільки, аби/якого, що/сь, ні/хто  Д аби/який, котрий/сь, який/небудь, невідь/чий
А де/котрий, ні/котрий, аби/який, ні/за/яких Б де/з/чим, ні/що, аби/чий, ні/з/яким В невідь/що, хтозна/який, будь/який Г ні/в/кого, будь/з/чим, казна/хто, ні/що Д ні/чому, де/сь, де/хто, будь/який
А де/в/кого, хтозна/в/який, ні/до/кого, невідь/від/чого Б казна/котрий, хтозна/чйй, скільки/небудь, який/сь В будь/скільки, де/чий, котрий/небудь, аби/хто Г аби/в/кого, що/небудь, хто/небудь, невідь/у/кого Д будь/у/кого, аби/в/чому, де/інде, аби/в/якому
А невідь-скільки, будь у кого, хтозна в якому, аби в чиєму Б хто зна що, аби-який, нівщо, казна чий В ні з кого, казна-котрий, де з чого, абискільки Г хто-небудь, деякий, щось, абихто Д невідь-який, невідь-що, казна-хто, якийсь
А чого/небудь, аби/когось, де/хто, що/сь Б хтозна/що, ні/чим, будь/хто, ні/що В будь/який, хтозна/чому, казна/що, що/небудь Г казна/хто, бозна/кому, будь/хто, де/завгодно Д де/кому, аби/якому, будь/у/кого, хтозна/з/ким
А аби/хто, який/небудь, де/інде, ні/перед/ким Б де/якому, який/сь, чого/небудь, де/кого В якого/небудь, хтозна/кому, будь/якого, бозна/що Г казна/чим, аби/чому, ні/з/ким, ні/перед/ким Д ні/якому, що/небудь, будь/з/ким, що/сь
А при нім, нашому, ні з чим, ні перед ким Б свойого, цеї, їхнєму, на їми В котрогось, чиєму, казна від чого, абиякому Г жоднім, чиєго, казна-скільки, всяким Д мойому, цього, всіх, чийому
А коли не тепер, а в четвер; одним рипом; де не посієш, там вродить; вгору нема коли глянути Б брати в свої руки; ніяким калачем не заманити; як той реп’ях до кожуха; не таких бачили В баба надвоє ворожила; більше вже нікуди; ні сват ні брат; нога ніколи не буде Г бий його трясця, щоб тебе понесло по нетрях та по болотах; валитися від вітру; передати куті Д курки ніде випустити; ані слихом слихати, ані і вічі не видати; як осина на вітрі; бий тебе лиха година
А означає предметність і відповідає на питання хто? що? Б означає число, кількість, порядок предметів під час підрахунку В вказує на предмети, ознаки і кількість, але не називає їх. Г означає ознаку предмета й відповідає на питання який? кого? Д означає предметність та її ознаку й число
















15. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Мак облітає так швидко, що не встигає зів'янути.
Б У парі з тобою ми будем любити усе, що на серце лягло.
В Криниця ця така глибока, що видно зорі з неї і у ній.
Г Неба було так багато, що очі тонули в нім, як у морі.
Д Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях.
16. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Здавалося, що якийсь чарівник убрав дерева в золоті шати.
Б Памятайте, що книги – це тисячолітня мудрість людини..
В Так тихо, спокійно, що хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Я тобі сказати хочу, друже, що мрій дитячих я не розгубив
Д Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої мрії.
17. Слово ЩО є займенником у реченні:
А Хіба не бачите, що вся земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Б Не знаю я, що буде пісня нас, в які природа убереться шати.
В Стояла така тиша, що було чути, як плаче надламана гілка.
Г Чому не знало серце молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Д Знай, що в світі найтяжче – це серце носить студене.
5. Тиша, задума і місячне сяйво облягають чоловіка. 6. Він бережно ставить біля брами кроковку, для чогось перелазить парканчик, що веде в садок та на город. 7. Дерева і зілля пощипують його руки росою, накривають своїми тінями. 8. Зупинившись біля великого соняшника, оглядає свою дідизну, а потім і всю землю, що дрімає в місячному мареві і навіть крізь сон дослухається ло чогось.
18. Особовий займенник в орудному відмінку вжито в реченні


Увага!!!!! Всі виконані завдання надіслати на вказану електронну пошту karantinslavinsckaya@gmail.com

Картинки хорошего дня и настроения! (50 открыток)



Рада знову працювати з  вами дистанційно, мої любі десятикласники! Роботи, які ви відправляли мені на пошту я отримала, поступово намагаюся перевірити, оцінки вишлю вам на почту.  Сьогодні отримуйте нові завдання .   
Картинки Доброго дня: прикольні побажання в фото та листівках ... 1. Контрольні питання.
1. Яка частина мови називається займенником?
2.На що можуть вказувати займенники?
3. Назвіть морфологічні ознаки цієї частини мови.
4. Розкажіть про розряди займенників.
5. Розкажіть про стилістичне вживання займенників.
6. Розкрийте синтаксичну функцію займенника.
7. Розкажіть про типи відмінювання займенників.
8. Які особливості наголошення займенників?
9. Які частини мови можуть зазнавати прономіналізації  (тобто, коли  займенник переходить в  іншу частину мови)
10. Розкажіть про правопис займенників.
11. У які частини мови можуть переходити займенники?

2. Провідміняйте подані займенники: той, себе, вона, хтозна-який, нікотрий, ніщо, себе, ми, ніякий, свій, хтозна-хто, котрийсь, інший, мій, чийсь, я, весь, цей.


3. Записати будь-який текст, використовуючи займенники, запишіть їх розряд та зробіть морфологічний розбір займенників ( на вибір двох-трьох слів)

Презентация на тему: "ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ Узагальнення та ...




4.  Робота над дослідженням мовного матеріалу.    Випишіть речення із займенниками необхідного вам розряду з драми-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня". 
І група -  особові, присвійні, зворотні;                                                            
ІІ група – означальні, вказівні;                                                                        
ІІІ група – питальні, відносні, заперечні, неозначені.     

5. Утворити присвійні, заперечні і неозначені займенники   

Ти –
Він –
Ми –
Вони –
Який –
Скількох –
Котрого –

6. Запишіть подані займенники, знімаючи риску. (по 0,5 за слово, всього – 10б.)                                                                        

Аби/що -
ні/хто -
хто/сь -
де/хто -
що/небудь -
будь/хто -
ні/до/чийого -
де/з/ким -
за/будь/яких -
казна/з/ким –
де/в/кого -
ані/чий -
з/де/ким -
хтозна/в/який -
від/аби/якого -
де/котрий - 
до/кого/сь -
з/чиїм/небудь -
хтозна/на/кому -
скільки/небудь -

7. Перекласти  з російської мови на українську подані займенники.
                                                                                          ( всього – 10б.)

Со мной –
Надо мной –
Подо мной –
Передо мной –
На мне –
Обо мне –
Во мне –
От меня –
За мной –
Из-за меня
8.      Відкоригувати текст, виправляючи недоліки у вживанні займенників.
                  
"Ти – редактор"
1.     Я звернулась до учениць, щоб вони самі розповіли, що вони знають.
2.     Старий Кайдаш він був добрим стельмахом.
3.     Ви сказала, щоб квіти були ввечері политі.
4.     Сергій із батьком обрізали сад, і Сергієві було жарко від роботи.
5.     З неба сяяло сонце, по якому пропливали ріденькі хмарки.
Галю зустріла сусідка, вона розповіла їй про випадок на вулиці. 

9.      Скласти вітальну листівку.  ( тема на вибір)
Пояснити вживання займенників Ви і ви                                             (5хв.)
І  – коханій людині з Днем святого Валентина;
ІІ – ветерану із Днем захисника Вітчизни.
ІІІ -  дівчаткам зі Святом весни (всім присутнім із цим чудовим днем).  
  
10. Виписати із вірша Лесі українки "Напис в руїні" займенники, визначити розряди, звернути увагу на особливості їх вживання.

11.Скласти діалог "Цікаве знайомство".                                                                                                     
Картинки Доброго дня: прикольні побажання в фото та листівках ...



                             










Комментариев нет:

Отправить комментарий