1. Тема " Прислівник" ( переглянути презентацію)
https://www.youtube.com/watch?v=4TsPUugCZwA
2. Робота з підручником . Параграфи 32-37 ( виписати всі правила в зошит).Вправи 333, 336, 340, 364, 371, 373( повторення).
3. Виконати тести.
4. Тема. Прийменник як службова частина мови.
Параграф 44, стор.160 -161, виконати вправи 457, 459, 464 надіслати на вказану електронну пошту karantinslavinsckaya@gmail.com
Робота з підручником. Параграф 45, впр. 470, 473 ( 1і 2 завдання), 474, 480.
Тема. Сполучники сурядності та підрядності.
Робота з підручником параграф 46, стор. 169-170, впр. 482, 486, 487, 490.
Тренувальні вправи.
2. Робота з підручником . Параграфи 32-37 ( виписати всі правила в зошит).Вправи 333, 336, 340, 364, 371, 373( повторення).
3. Виконати тести.
4. Тема. Прийменник як службова частина мови.
5. Опрацювати матеріал в підручнику параграф 42, сторінка 154, виконати вправи 438, 440, 443 , завдання надіслати на вказану електронну пошту karantinslavinsckaya@gmail.com
6. Тема: Написання прийменників. Параграф 43, стор. 158
7. Виконати вправи з підручника 449, 450, 451, 453 , завдання надіслати на вказану електронну пошту karantinslavinsckaya@gmail.com
8.
Завдання виконати всім та надіслати на вказану електронну пошту karantinslavinsckaya@gmail.com
Тема: Особливості вживання прийменників.
Тема. Сполучник як службова частина мови.
Робота з підручником. Параграф 45, впр. 470, 473 ( 1і 2 завдання), 474, 480.
Тема. Сполучники сурядності та підрядності.
Тренувальні вправи.
Завдання І: записати речення. Назвати прості та складні, підрядні та сурядні сполучники. Виписати у дві колонки сполучники сурядності та підрядності. Пояснити їх функцію у простому і складному реченнях.
1) Вже й місяць підбився височенько, вийшов з-за дерев у ярку та й став посеред неба. 2) А в сторожці пахло сонцем, що цілий день угрівало долівку та стіни сухими теплими ящиками з-під насіння та деревієм. (Гр. Тютюнник) 3) Насувалася ніч, але гомін на полях не стухав. (Марко Вовчок) 4. День був ясний, сонячний, проте холодний. (Ю. Мушкетик) 5. Листя щодалі, то більше опадало. (Д. Міщенко)
Завдання II: дописати речення так, щоб вийшли складні. Вживати сполучники сурядності.
1) По землі побігли веселі струмки, ... 2) Небо було чисте, ... . 3) Земля розцвітала, ... . 4) Чувся веселий пташиний спів, ... .
Завдання III: подані вирази замінити стійкими словосполученнями з парними сполучниками сурядності ні — ні.
Зразок: розгубитися, не знаючи, що робити — ні в сих, ні в тих.
1) Сказати невлад, недоречно. 2) Дуже переляканий, вражений, здивований. 3) Безпричинно, безпідставно приставати. 4) Надзвичайно втомитися.
Довідка: ні рук, ні ніг не чути; ні з сього, ні з того; ні живий, ні мертвий; ні в тин, ні в ворота.
3. Вибірковий диктант.
— Випишіть у першу колонку сполучники сурядності, а в другу — підрядності. З трьома сполучниками складіть речення.
Однак, і, й, та, якщо, через те що, як, проте, немов, щоб, хоч, бо, та, коли, а, зате, для того, щоб, тому що, наче, дарма що.
Тема: Написання сполучників.
Правопис сполучників
Написання | Правило |
---|---|
Разом | Сполучники, як би вони не були утворені, звичайно пишуться разом (одним словом): а) адже, аніж, ніж, отже, отож, таж, також, теж, тож; б) аби, мовби, немовби, ніби, начеб, неначеб, щоб, якби; в) мовбито, немовбито, нібито, начебто, неначебто, тобто, цебто; г) абощо, тощо, якщо; д) притому, притім, причому, причім, проте, зате, затим. |
Окремо | Частина сполучників може мати при собі частки, з якими вони пишуться тільки окремо, а саме: адже ж, або ж, але ж, бо ж, все ж, хоч би, хоча б, коли б, коли б то. |
Окремо пишуться всі складові частини в таких сполучниках: та й, то й, дарма що, так що, тому що, через те що, для того щоб, з тим щоб, в міру того як, з тих пір як. | |
У кількох сполучниках перші дві частини пишуться разом, наступні — окремо, а саме: тимчасом як, незважаючи на те що, затим що. | |
Через дефіс | Через дефіс пишуться сполучники з підсилювальними частками бо, но, то: отож-бо, тож-то, тому-то, тим-то, якби-то, тільки-но. |
Робота з підручником. Параграф 47, впр. 497, 498, 503, 504, 505 ( 3 завдання).
Додаткові завдання з теми:
1. Переписати, вставляючи пропущені букви. Сполучники сурядності підкреслити однією рискою, сполучники підрядності – двома.
Грім, як шалений, стогнав і ревів. Ввесь небозвід то палав, то чорнів. (Олександр Олесь.) Не вірю я громовідводу, коли у вічі б”є гроза. Він то у небо пнеться гордо, то низько гнеться, мов лоза. (П.Перебийніс.) Грім гуркотів, огнями розсипався, неначе страшний суд настав. (Л.Глібов.) Вишиває сніг черешню, двір і нашу хату. (П.Перебийніс.) Зимовий вечір, закуривши люльку, розсипав зорі, неначе іскри, пустив хмарки, мов кільця диму. (В.Симоненко.)
2. Пояснювальний диктант. Вказати сполучники, з’ясувати роль кожного.
В’ється перед нами шлях, немов змія. (М.Рильський.) Доки є дорога й рух, доти, брате, ми безсмертні. (Б.Олійник.) І серцю сниться, ніби цим же шляхом Айвенго їхав на гучний турнір. (М.Рильський.) Життя – це шлях, що переходить в шлях, кінця не має ні одна дорога. (Д.Павличко.) Дорога з’єднує міста, де ми давно вже не бували, і розлучають нас не шквали, а повсякденна марнота. (В.Раєвський.)
3. Вказати сполучники, пояснити їхнє написання.
Тому що, через те що, затим щоб, так що аж, немов, мовби, начебто, нібито.
4. Переписати, знімаючи риски.
І. Ніч колихала так ласкаво, про/те не спалося ніяк. (М.Рильський.) В криницю старості не заглядай, про/те, яким ти будеш, не гадай. (Д.Павичко.) Дівча стояло і співало про/те, що радості замало. (А.Малишко.) За/те кругом цвітуть, як льон, калюжки переливні. (М.Рильський.) Люблю вас, люди, мислячі істоти, за клопоти великі і малі, за/те, що ви скоряєте висоти, серцями прикипівши до землі. (П.Перебийніс.) Біда помучить, за/те мудрості научить.Не за/те кобилу б’ють, що сіра, а за/те, що воза побила. (Нар.творч.)
ІІ. Спасибі, вулице, тобі за/те, що ти в життя моє вростала смугою для злету, за/те, що ти була і є. (П.Перебийніс.) При боці шабля, в тороках бандура, немолодий... За/те яка статура! (В.Раєвський.) Козаки голили бороди, про/те завжди носили вуса. (З підр.) І певно, забути давно уже треба про/те, що хотілось багато сказати. (В.Раєвський.) З вітрами шепчуться тополі про/те, що в радісній далі зерно нап’ється сонця в полі і соків щедрої землі. (В.Сосюра.)
5. Написати твір-мініатюру „Криниця мого дитинства". У творі використати сполучники. Опорні слова: куточок рідної землі, Прилуцька фортеця, батьківська хата, рідна школа, любов до батьківщини.
УВАГА! Завдання, які я виставила опрацьовуєте протягом двох тижнів, починаючи з 7 квітня по 17 квітня, роботи для перевірки надіслати на вказану електронну пошту lena.slavinsckaya@gmail.com( будь ласка, коли надсилаєте завдання, обов'язково вказуйте тему уроку та номер вправи). Дякую.
Этот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалить